2014. május 22., csütörtök

Fenyőbútorokra vonatkozó garancia, szavatosság

A hazai legnagyobb fenyőbútor gyártó cég Jótállási jegyének leírása:

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI IGÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSÉRŐL

Jótállási kötelezettségünk minden olyan hibára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás, a terméknek nem a
vásárló részére történő átadása után következett be, kivéve azt a hibát, amelyet a vásárló már az eladáskor
ismert, és amelyre árengedményt kapott, ill. amely miatt a termék osztályos árunak minősült. Jótállási igény
ezen jegy alapján érvényesíthető, az eladás napjától számított 12 + 48 hónapon belül. 12 hónapon belül
teljes körű garanciát vállalunk a termékre, a fennmaradó 48 hónapban ez a garancia már csak a fa alkatrészekre
vonatkozik. 12 hónap után nem vállalunk garanciát pl. a kivetőpántokra, gázteleszkópra, fi ókcsúszókra,
csavaranyagra stb. Probléma esetén minden alkatrészt kicserélünk térítés ellenében, a termékeinket
forgalmazó üzletekben ill. a telephelyünkön. A nem fából készült alkatrészek térítése a hozzánk beszállítók
árain történik. A jótállás a fogyasztónak (vásárló) a törvényből eredő jogait nem érinti. (Ptk. 248. § (3.) bekezdés.)
Az alapanyag (borovi fenyő) sajátosságából (gyanta mennyiség) adódóan a pác színek a partnerhálózatban
bemutatott színmintákhoz képest eltérhetnek. A fenyőbútorok kellemes (karácsonyi) illatát a gyantatartalom
adja. Ágybordáink nyomokban gyantát tartalmazhatnak.

NEM VONATKOZIK A JÓTÁLLÁS AZ ALÁBBI ESETEKRE:

1. ha a vásárló a vásárláskor kapott fizetési bizonylatot nem tudja bemutatni jótállási jegy, eladási dátum, az
eladó üzlet dolgozójának aláírása, és bélyegzőlenyomata hiányában,
2. ha a hiba káresemény következménye, vagy nem rendeltetésszerű használat esetén,
3. ha a terméken a vevő vagy idegen személy átalakítást, javítást végzett,
4. rendellenes használat alatti károsodásra (kezelési-használati útmutatóban előírtaktól eltérő használat pl.
szakszerűtlen tisztítás stb.),
5. üvegárura, ha annak törését nem a hordozó elem deformációja okozta, a jótállási jegyen feltüntetett olyan
hibákra, amelyekre a vásárló árengedményt kapott,
6. pácolt bútorra, ha idővel az árnyalata változik (sötétedik),
7. az ágyborda által okozott sérülésre ill. a távozó gyanta miatti szennyeződésre
A jótállásra kötelezett csak akkor mentesül a felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék
vásárlónak való átadása után keletkezett.
8. Üzletben történő tárolás, a vásárlóhoz történő kiszállítás során keletkezett hibákért felelősséget nem
tudunk vállalni.

A JÓTÁLLÁSRA ÉS A SZAVATOSSÁGRA VONATKOZÓ JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK:

Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban -választás szerint- javítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási vagy
szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik jótállási vagy szavatossági jog
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többlet költséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott
dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a jótállási vagy szavatossági jog
teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást ill. a kicserélést nem vállalta
vagy e kötelezettségnek a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni –választása szerint megfelelő
árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs
helye. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére
fi gyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell
elvégezni.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja
rendeltetésszerűen használni. A jótállási vagy szavatossági jog érvényesíthetőségének szavatossági
határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra
(dolog részre) valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Polgári törvénykönyv 308/a § (1.) Ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így
különösen, ha a hiba jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a 308. §-ban meghatározott határidőn
belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított
egy év, tartós használatra rendelt dolog esetében három év. Ha a kötelező alkalmassági idő három évnél
hosszabb, az igény érvényesítésére ez a határidő az irányadó. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
TISZTELT VÁSÁRLÓNK!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy szakvélemény beszerzésének van helye az esetben, ha a hiba jellegénél a
javítás minőségének megítélésében Vásárlónk és szervízünk között véleményeltérés merülne fel. A
szakvélemény beszerzéséhez szervízünk írásos véleményt ad, amelynek ismeretében a Fogyasztóvédelmi
Felügyelőségtől szakvéleményt kérhet. Az eljárás rendjét a 49/2003. (VII.30) GKM rendelet 6. § 1-2. bekezdése
szabályozza.
Minőségellenörző szerv:
Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Jogorvoslati FÓRUM:
a) a lakóhelye szerinti illetékes Kereskedelmi Kamara mellett működő BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
b) illetékes BÍRÓSÁG
A vásárolt termékre jótállási idő eltelte után -szavatossági kötelezettség a Polgári Törvénykönyv 30/a §
szerint a vételtől számított 3 évig áll fenn. A szavatossági igényt a kereskedőnél vagy szakszervíznél kell
bejelenteni. Kívánjuk, hogy bútora minél tovább szép és jó legyen, minél több örömet szerezzen Önnek.
Ennek feltétele, hogy figyelmesen olvassa el a bútorhoz csatolt kezelési, használati útmutatót, és az abban
tanácsoltakat maradéktalanul tartsa be.
Bútorának gyártója, ha a termék vételára a 10 000 Ft-ot nem haladja meg, 6 évig, 10 000 Ft felett 8 évig
biztosítja térítés ellenében az alkatrészeket.
JÓTÁLLÁSI IGÉNY BEJELENTÉSE
Amennyiben a vásárolt bútor hibás, sérült vagy hiányos, a vásárlás után azonnal vagy a hiba észlelésekor
jelezze az eladó üzletnek vagy szakszervíznek az alábbiak szerint (49/2003. (VII.30) GKM rendelet):
2. § Ha a fogyasztó jótállási vagy szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát
képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték be zetését igazoló
bizonylatot, vagy a bolt, viszonteladói partner által igazolt, aláírt jótállási jegy!
3. §
(1) A forgalmazó illetve a szakszervíz a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni amelyben
rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (továbbiakban áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f ) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását jegyzőkönyvben meg kell
adni.
(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni,
álláspontjáról legkésőbb 3 munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
A jótállási időn belül Társaságunk biztosítja a bútoron levő hiányosságok térítésmentes
javítását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése